Tipnite si: V ktorej časti domácnosti sme najkreatívnejší?

Kúpeľne | 03.01.2017

Vedci v tom majú jasno - pokiaľ ide o tvorivé myslenie, v určitých častiach domácnosti nám to ide lepšie než v iných. Pravdepodobne tušíte, kde to je...

Výskumníci na univerzite Bar-Ilan v Izraeli urobili zaujímavý pokus: s účastníkmi pokusu sa zahrali asociačnú hru: hovorili im bežné slová, ako napríklad „topánka" alebo „biela" a účastníci mali povedať prvú vec, čo im zíde na um.
Zároveň skúšali aj ich pamäť (mali si zapamätať dvoj- až sedemmiestne čísla). Ukázalo sa, že čím viac bola skúšaná ich pamäť, čiže čím dlhšie číslo si mali zapamätať, tým bežnejšie boli ich asociácie. Napríklad, pri slove „topánka" ľuďom najčastejšie zíde na um slovo „ponožka".
A naopak, čím kratšie bolo číslo, tým boli ich slovné asociácie kreatívnejšie, vzletnejšie. To znamená, že nezaťažená myseľ je hravejšia a dokáže ponúknuť originálnejšie, menej ošúchané nápady.

Tým sa potvrdilo to, čo mnohí poznáme z vlastnej skúsenosti: najlepšie riešenia komplikovaného problému nám zídu na um vtedy, keď nad ním úpenlivo nepremýšľame. Keď myseľ dokáže uvoľniť napnuté laná, naberie vietor do plachiet.

Inšpirujte sa: Prečo je fajn mať doma mandalu

Jedným z mála priestorov v domácnosti, keď nejako extra nepremýšľame, je... presne tak. Toaleta. Ak sa teda niekto doma vytratí s tým, že ide tvorivo premýšľať, viete, na ktoré dvere zaklopať.


Ďalšími vynikajúcimi kandidátmi na kreatívne myslenie sú: kúpeľňa - pretože v nej robíme často ritualizované, bezmyšlienkovité pohyby, chodba smerujúca na WC. A ak ste ešte neprešli na umývačku riadu, aj kuchynské umývadlo.

Prečítajte si: Chyby, ktoré robíte pri sprchovaní - a možno o tom ani neviete

Z verejných priestorov napríklad zastávka MHD. (Ďalší dobrý dôvod, prečo menej jazdiť autom! Keďže myseľ nemusí byť v takom napätí z cestnej premávky, je pravdepodobnejšie, že dostanete vynikajúci nápad.)

Autor: Nonka