Zdravšie variť a menej jesť: Skúste týchto 5 kuchynských trikov

Tipy a triky | 07.03.2017

Jar je presne to obdobie, keď sa mnohí rozhodujeme pre zdravší spôsob života. Vydržať ho je však celkom iná vec. Tu je pár trikov, ako odolať pokušeniu.

Pokiaľ ide o zbavovanie sa „zimných" tukových zásob, niet nad zmenu jedálnička a aktívnejší pohyb. Ak sme však zaspali na vavrínoch sladkostí a leňošenia, naskočiť na aktívny a diétnejší program nie je ľahké - a už vôbec nie vydržať v ňom dlhší čas. Pre tento prípad sa zíde pár malých pomôcok, ako len tak ľahko nespadnúť do starých koľají.


1. Farebné taniere
Food and Brand Lab je americké výskumné centrum, ktoré sa vyše 20 rokov zaoberá psychológiou jedla. Miestni doktorandi z oblasti výživy, psychológie, behaviorálnej ekonomiky a poľnohospodárskej ekonómie skúmajú, čo všetko ovplyvňuje naše rozhodnutie položiť si niečo na tanier a následne do úst. Prišli pritom na zaujímavý poznatok: Ak máme tanier podobnej farby ako jedlo, ktoré si naberáme, väčšina z nás si naloží o čosi menej, než v prípade, ak máme tanier výrazne inej farby.
Je to možno maličkosť, no ak je to možné - a naskočili sme na jedálny režim, v ktorom potrebujeme znížiť množstvo prijímaných kalórií, nebude na škodu urobiť poriadok v kredenci a do popredia dať farebné, ideálne aj menšie taniere a tie biele odložiť na neskôr.
Ďalšia finta: sladené nápoje zásadne podávať len v malých pohárikoch.

Pozrite sa: Doska na krájanie - týchto 5 chýb s ňou neurobte!

2. Čerstvé potraviny vpredu
Jarné osvieženie jedálnička by malo znamenať aj to, že sa viac zameriame na čerstvú zeleninu a ovocie. To znamená, že by sme ich mali mať čo najviac na očiach. Misa s ovocím alebo aj pekne uložená zelenina by mala byť priamo na kuchynskej linke, aby nám hneď napadlo, že ak nás naháňa Mlsná, skôr než sladkosti si vyberieme hoci aj obložený chlebík s paprikou.
Ďalšia vizuálna pomôcka: mať priamo v kuchyni pár kvetináčov s bylinkami. Ich svieža zelená farba nám totiž podvedome bude pripomínať zdravý životný štýl.
A do tretice, pre priaznivcov čerstvých štiav a smoothies - mixér nikdy neodkladať do skrinky, ale urobiť mu stále miesto priamo na kuchynskej linke. Tak neobstojí argument, že nemáme energiu vyťahovať spotrebič a zeleninu či ovocie komplikovane chystať.


3. Karafa na vodu
Pri jarnom pôste je dôležité dodržiavať pitný režim. Aby sme odolali pokušeniu ďalšej kávy alebo sladeného čaju, je fajn vytiahnuť peknú karafu a mať ju stále v kuchyni. Vodu môžeme ozvláštniť pár plátkami citrusov, byliniek alebo kúskom šalátovej uhorky. Celkom ako v nóbl kaviarni!

Prečítajte si: 5 krokov k zdravšej domácnosti a šťastnejšiemu životu

4. Zrkadlo v kuchyni
Toto je jedna z najúčinnejších fínt - zavesiť si do kuchyne zrkadlo. Môžeme nahradiť obrázky, ktoré v kuchyni visia - alebo si malé zrkadielko dočasne nalepiť na skrinku so sladkosťami. Prípadne si kozmetické zrkadielko upevniť magnetom priamo na chladničku.


5. Hrnce pre radosť
Televízne stanice sa predháňajú rôznymi kuchárskymi šou, ktoré lámu rekordy sledovanosti. Čo je na televíznom varení také fascinujúce? Okrem iného to, že kuchárov varenie v televízii zjavne naozaj baví. Ak si tiež chceme urobiť z varenia radosť, mali by sme mať pod rukami náčinie, panvice a hrnce, ktoré sa nám páčia, radi sa ich dotýkame - a možno si vďaka nim pripadáme tak trochu ako šéfkuchári. Aj keď práve natierame obyčajný chlieb maslom. Prvé sústo si predsa takmer všetci dávame - očami.

Autor: Nonka