Sušenie ovocia a zeleniny : Zachovajte si vitamíny aj na zimu, no pozor na detaily

Tipy a triky | 13.08.2017

Zeleninu vysušíte rýchlejšie než ovocie, pretože obsahuje menej cukru. Pri sušení plodov sa však treba riadiť pár podstatnými zásadami, vďaka ktorým si zachováte plody zachovajú prospešné látky, ako vitamíny a antioxidanty.

Pri sušení všeobecne platí, že čím je potravina mäkšia, šťavnatejšia a dužinatejšia, tým dlhší bude proces sušenia.
Vždy sušte iba zrelé a zdravé plody, z ktorých odstránite stopky, okvetie a podobne. Počas sušenia kontrolujte plody každú hodinu či sa sušia rovnomernosť sušenia.
Správne usušený plod po stlačení nepúšťa žiadnu šťavu. Je v ňom dostatok vitamínov A, B, železo, horčík, vápnik a je tiež bohatým zdrojom vlákniny či antioxidantov.


SUŠENIE
- Bylinky sušte samostatne, majú intenzívnu arómu, ktorou by napáchli ostatné sušené plody.

- Hrozno alebo slivky pred sušením nerozkrajujte, sušte ich v celosti.

- Sušené marhule sú vhodné najmä pre ľudí s vysokým krvným tlakom a srdcovo-cievnymi ochoreniami.

Augustový zoznam: 5 vecí, ktoré by ste mali stihnúť tento mesiac

- Pre zachovanie pôvodnej farby ovocia ho namočte pred sušením do vody s citrónovou šťavou.

- Nakladané sušené paradajky do cestovín si môžete pripraviť aj doma. Stačí ich usušiť a zaliať olivovým olejom, prípadne pridať oregano či cesnak na dochutenie.

Kuchynské skratky pri upratovaní: 6 tipov, ako si uľahčiť domáce práce

SKLADOVANIE
- Usušené potraviny skladujte v dobre uzatvárateľnej nádobe, nie však v kovovej.

- Pozor na teplotu sušených dobrôt pri ukladaní do nádob! Dávajte ich tam až po vychladnutí. Na bylinky postačia aj bavlnené vrecká.

- Naplnené nádoby skladujte na suchom, tmavom a chladnom mieste. Sušené plody si tak uchovajú svoje vitamíny a aromatické látky. Optimálna teplota skladovania je 15°C alebo nižšia.

- Týždeň po uskladnení skontrolujte obsah vlhkosti pokrmu. Ak je vlhkosť prítomná, vysušte ju, inak časom dôjde k jeho skazeniu.

Autor: Adela Motyková / Pekné bývanie